MITT I LIVET - SOM DET SER UT HOS OSS

torsdag, mars 06, 2008

När mamman sover...

...och pappan ser på Vasaloppet, "då dansar barnen på bordet"!

I söndags hade jag ont i kroppen och passade på att sova i soffan mellan Smågan och Eldris! L pysslade och det var inte förrän på kvällen när jag la honom som jag märkte vad han EGENTLIGEN hade gjort... På sängens huvudgavel hade han KLISTRAT fast urklipp från hans Byggare Bob pysselbok tillsammans med några teckningar.

"Hrm, vad fint du har gjort! Men nästa gång kanske du kan ta tejp istället? Det sitter fast bättre då (försökte jag lura i honom)."

När jag o A några timmar senare gick och la oss upptäckte jag ett likadant konstverk fastklistrat på min egen sänghuvudgavel! Man får väl åtminstone vara nöjd att det inte var på tapeten! A:s kommentar: "Ja, han kom och var så glad och frågade om han fick klistra lite och jag sa ja..."

2 kommentarer:

Brittis sa...

Hå hå ja ja.

Brittis sa...

Måste tillägga: Läs Kickis blogg och min kommentar där.
Du/ni överlever!