MITT I LIVET - SOM DET SER UT HOS OSS

söndag, januari 20, 2008

Söndag

Jag och barnen har precis kommit in från ett besök hos grannen. Anna var på besök över helgen och hon ville förstås träffa barnen! Här var det inte lämpligt att vara, för Anders har halsfluss och smittar tills i morgon! Började penicillinkuren igår. När man går över dit träffas man alltid av ett sting av avundsjuka. Allt är nyrenoverat - från den minsta list! Tacka vet jag hur det såg ut när de köpte huset! Men, men, en dag kanske man får tid och ork att göra nästa steg här hemma också. Kanske borde boka upp pappa en vecka innan han hinner ta åt sig alldeles för mycket i hemmakrokarna! Klinker och golvvärme i hallen står ju på tur...

Igår hade vi en härlig familjedag på Skansen mellan 11-13! WM-data bjöd in personalen med familj till julgransplundring. Nu förstår jag mina kollegor som har sagt att deras barn numera hindrar dem från att söka ny arbetsgivare - det var verkligen en storslagen tillställning! "Vi" hade hyrt hela Sollidenhuset och först var det popcorn, sockervadd och lösgodis när vi kom in, man fick plocka hur mycket man ville! Uppe fanns det ballong-konstnärer som skapade alla möjliga saker av ballonger, M fick en rosa tiger och L valde ett svärd. I nästa rum var det ansiktsmålning, och i anslutning fanns det ett kuddrum med filmvisning av "Nalle Puh". Längre bort var det en stor restaurang med vita dukar (ja, tills första sittningen hade varit förstås! Vi efterlämnade bland annat spår av senap, grädde, kaksmulor samt festis på vår plats...) och det bjöds på korv och bröd, tårtor, bakelser, festis och en clown som bjöd på glass! I rummet bortanför var det karuseller och hoppborgar! Snacka om överdådigt arrangemang! Det var fullt av folk och trots att hälften av de vuxna var mina kollegor, var det endast en handfull människor på hela stället jag kände igen! Märkligt. Nåväl, efter en avslutande ansiktsmålning ("Spiderman" naturligtvis!) fick barnen varsitt paket (bok) av tomtar vid utgången och vi åkte hem. När vi satte oss i bilen sa L "Jag var trött redan igår, det blev lite för mycket..." och så somnade han. ;o)

2 kommentarer:

Brittis sa...

Härligt att höra. Det betyder mycket att barnen får vara med och ha kul på mammas/pappas jobb. Det skapar en positiv inställniing till jobbet för barnen, tror jag.

Jag sa...

Det låter kul! Inte bara mamma ska trivas med jobbet, även barnen - viktigt!
Hur går det med Anders? Hälsa