MITT I LIVET - SOM DET SER UT HOS OSS

söndag, oktober 21, 2007

Sammanfattning av gräsänkans helg - so far!

Har en mysig helg med barnen! A är i Norrtälje med grabbarna i helgen och fiskar. Ludvig o jag hade fredagsmys och åt popcorn i soffan till Bolibompa i fredags!

På lördagen vaknade vi som vanligt före halv sju. Jag och Maja passade på att duscha/bada innan frukost. Sen kom grannen Wilhelm (1,5) över med sin mamma och provade Ludvigs gröna traktor som han länge trånat efter! När Maja vaknat från sin skönhetssömn gick vi alla över till grannen och testade hans lilla rutchkana och sandlåda tills det var dax för lunch. På eftermiddagen åkte vi till Stinsens köpcentrum och shoppade och lekte i deras fina inomhuslekpark! Vi fick med oss en fin linneduk, en ljuslykta, en vas samt några magneter och en magnetram för små foton till kylskåpet från Hemtex rea. På Polarn hittade vi en söt liten klänning i födelse-present till lilla Thea som vi ska hälsa på idag! Ludvig längtar efter att leka med hennes storebror Tim och jag tycker det ska bli kul att träffa deras mamma Charlotta och Kattis som jag bodde tillsammans med i Wien. Vi är bjudna på brunch/lunch idag! Vi ska åka när Maja vaknat från sin förmiddagslur omkring elva. Ludvig ser på morgonteve.

Normalt sover M bara en gång mellan 12-14 på dagis, men i helgen har jag låtit henne sova en gång på förmiddagen och sedan en kortis igen på eftermiddagen. Tror hon kan behöva det efter lång dagisvecka. Samtidigt får jag lite andhämtning direkt efter frukost och tid att göra sånt här till exempel!

I natt satt jag uppe till midnatt och började fylla Majas första fotoalbum. 80 bilder hann jag sätta in, och halva albumet är fyllt. Har bara kommit två månader av hennes liv... Hur ska det här gå?! Men jag har ju så många foton och det är svårt att välja bort några! Ludvig har två album för sitt första år (6 mån i varje) och jag får väl försöka skynda vidare så det blir något liknande för Maja. Det blev nog flest foton i början, i samband med födseln och vistelsen på neonatalen förstås. Hade gärna suttit uppe längre igår, för jag kände mig inte alls trött, men klisterduttarna tog slut och då hade jag inte något val annat än att lägga mig. Efter att ha kommit igenom en sida i boken slocknade jag! Det blev sovmorgon till närmare sju i morse... det tackar man för.

Inga kommentarer: