MITT I LIVET - SOM DET SER UT HOS OSS

söndag, oktober 21, 2007

Renoveringstankar...

Jag velar fram och tillbaka hur jag ska göra med renoveringen av Majas rum. Egentligen är det harmoniska färger som det är! Ljust gult med en söt bård i rosa och grönt med blomrankor. Den långa, låga väggen under snedtaket är smalrandig på höjden i vitt och gult. Det är en spricka här och var och visst skulle det fräschas upp med ny färg/tapet, men det duger - som barnrum! Samtidigt gillar jag att fixa - och elementskyddet är ju designat efter hur hela rummet är tänkt att se ut.

Men jag vill också göra om vårt sovrum. Tänk att vi alltid hamnar i grisskära sovrum! Fast den här gången är det avsevärt mycket bättre än det var i lägenheten. Där gjorde vi ju om bara ett halvår innan vi flyttade och jag älskade hur det blev!

Skulle gärna göra om samma sak här. Den bruna tapeten skulle passa fint till den vita spegelpanelen. Jag tänker renskinn(!), ryamatta (créme eller brun) och en lång bänk/låda nedanför fotändan i sängen med plats för överkastet. Förresten, hur gör ni andra med överkast?! Är det inte bara i vägen och samlar damm!? Blir oftast liggande på golvet i en hög hos oss under veckorna och sedan på helgen kanske det kommer upp i sängen ibland.

Inga kommentarer: